close

 
How sweet the sound

That saved a wretch like me

I once was lost, but now I'm found

Was blind, but now I see

Twas grace that taught my heart to fear

And grace that fear relieved

How precious did that grace appear

The hour I first believed

Through many dangers, toils, and snares

I have already come

Tis grace has brought me safe thus far

And grace will lead me home

 

How sweet the name of Jesus sounds

in a believer's ear

It soothes his sorrows, heals his wounds

And drives away his fear

 

Must Jesus bear the cross alone

And all the world go free

No, there's a cross for everyone

And there's a cross for me.

 

When we've been here ten thousand years

Bright shining as the sun,

We've no less days to sing God's praise

than when we first begun.




偶然聽到這首歌 讓我想起 以前六年級的彌沙 ..................
我曾經在教堂幫六年仁班 彈過這首歌
印象深刻的是 我在彩排的時候 一切OK!
沒想到

正式來的時候 我卻大大出槌  彈錯了左手的伴奏 
整個讓我嚇傻 趕緊又接下去彈 緊跟的大家的拍子!!  大家還是繼續的唱

我不記得這是不是我最後一次在教堂彈的歌曲
但卻是 令我印象深刻的歌曲   我很清楚在那場彌沙之後 我一直都覺得很尷尬

But........

從來 我都沒有去看它歌詞的意義 
從來 我都沒有去仔細聆聽  

但是 很多事的發生 卻讓我停下我心裡面的步伐

靜下心來去思考 

我相信有上帝 也相信有佛祖 有任何的神明
有些東西 我想要對自己好好反省 我不是一個聖人  
我做不到太多別人所謂的完美
但我願意去學習  

我會有負面情緒 可是 我卻讓自己可以很快得調適
因為 我對我自己有信心   

我會有時在面對不知道怎麼辦的時候
我會偷偷的向上帝禱告 我會希望 它直接告訴我什麼是對的!! 
當然 這種事從來沒有發生過  
可是經過冷靜思考後 我會找到一個方法!
我總是要相信自己 我才會有機會贏!!

常常聽到 人家說 當上帝為你關上一扇窗的時候 它會為你開上另一扇窗
我不是基督OR 天主教徒 可是我相信 人生的道理就是這樣

當這條路行不通的時候 人要懂得變通 去找到另一條路

這首歌裏有一句話 我很喜歡:  

I once was lost, but now I'm found

Was blind, but now I see

聽了很有感覺   

我不敢說 我成長 或長大很多
但很多事 給我的衝擊也很大  
第一時間    或許我做了很多不理性的想法

可是 我終究用我的理性克服了我的感性  

就這樣做了 !!   沒錯!!!

心裡有個聲音 跟我說    加油 !!

我聽到我對自己的呼喊   

                                       上帝 可以給我十足無比的信心嗎??

arrow
arrow
    全站熱搜

    w1956115 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()